El passat 15 de novembre vam poder assistir a
la conferència sobre les tabletes i IPads a l’aula.
En la conferència van explicar que eren aquests dos elements i quines utilitats tenen.
La pissarra digital és molt més que una
pissarra normal. Està formada per un ordinador, un projector i una pantalla que
és tàctil.
Un dels conceptes que van explicar va ser que
la tecnologia hauria de ser un ajut per l’aprenentatge i no només per
magnificar el que els mestres ja saben fer que és explicar.
Van explicar que el Col·legi Mare de Déu de la
Mercè feia ja 6 mesos que treballaven amb iPads i tenien PDI des de P3 fins a
6è. Els iPads els poden trobar en les classes d’anglès, en treballs per projectes,
en racons, etc. Les apps més utilitzades
són a les classes de matemàtiques, de llengua i expressió oral. Les apps es
trien depenent del tema que es treballi. També fan servir apps autocorrectives.
Una de les preguntes que van sorgir va ser si
els nens amb dificultats tenen les mateixes oportunitats que els que no fent
servir aquest tipus de tecnologies. Per la nostra sorpresa ens van explicar que
hi ha apps que ells poden fer servir. Amb aquestes activitats s’ha vist que els
nens amb problemes es veuen molt més motivats.
Durant la conferència vam poder anar fent
tweets, allà vaig posar la meva opinió sobre les noves tecnologies i sobre el
que pensava durant la sessió.
La meva reflexió és que els mestres no poden
dependre de les tecnologies, ja que no sempre poden funcionar i han de tenir
altres recursos per poder fer la classe. Crec que un iPad no dóna la sensibilitat
que necessitem per tractar amb nens, les noves tecnologies també tenen
limitacions.
Adjunto una foto d'uns nens fent activitats amb l'iPad que ens van projectar a la conferència.
No hay comentarios:
Publicar un comentario