La taxonomia d'objectius de l'educació coneguda també com la taxonomia de Bloom és una classificació que inclou diferents objectius i habilitats que els educadors poden proposar als seus estudiants. La idea va sorgir en una reunió de l'Associació nord-americana de psicologia en 1948, amb la finalitat de facilitar la comunicació i l'intercanvi de materials entre examinadors. La comissió encarregada va ser liderada per Benjamin Bloom, psicòleg de l'educació a la universitat de Chicago.
La taxonomia de Bloom inclou recordar, entendre, aplicar, analitzar, avaluar i crear.
- Recordar: reconèixer, llistar, descriure, identificar, recuperar, anomenar, localitzar i trobar.
- Entendre: interpretar, resumir, inferir, classificar, comparar, explicar i exemplificar.
- Aplicar: implementar, desenvolupar, utilitzar i executar.
- Analitzar: organitzar, descontruir, atribuir, trobar, estructurar i incorporar.
- Avaluar: revisar, formular hipòtesis, criticar, experimentar, jutjar, detectar i provar.
- Crear: dissenyar, construir, planificar, produir, idear i elaborar.
A classe vam fer una activitat molt dinàmica i divertida. L'activitat consistia en fer grups, els diferents grups anaven rotant i havíem de crear diferents espais. Aquesta activitat em va agradar molt i va fer que la classe fos diferent a totes les altres. El projecte que vam dur a terme el podríem aplicar a les aules, ja que fomenta molt el treball en grup. Amb aquesta activitat podem aprendre del que saben els altres i ells de nosaltres, ja que consisteix en anar construint un projecte en grup.
https://sites.google.com/a/blanquerna.url.edu/la-taxonomia-de-bloom/
No hay comentarios:
Publicar un comentario